Yahoo zet in op advertenties met gratis tools voor ontwikkelaars

Yahoo wil zichzelf beter op de markt zetten voor adverteerders en daar roept het de hulp voor in van ontwikkelaars. Het bedrijf stelt een reeks tools beschikbaar waarmee ontwikkelaars eenvoudiger en meer geld kunnen verdienen met mobiele apps.
De nieuwe suite met tools is gelanceerd op de Mobile Developer Conference in San Francisco, waar ruim 1.000 appontwikkelaars aanwezig waren. Met de nieuwe tools hoopt Yahoo ontwikkelaars zo ver te krijgen dat zij zich meer gaan richten op advertenties die via Yahoo kunnen worden aangeleverd.

Interessante inkomstenbron

Advertenties zijn voor Yahoo een interessante inkomstenbron. Het bedrijf biedt adverteerders de mogelijkheid via een eigen platform in apps te adverteren. 60% van de opbrengsten van deze advertenties gaat naar de ontwikkelaar van een app, terwijl 40% voor Yahoo is.
De suite bevat onder andere een tools die helpt advertenties te verwerken in apps. Het gaat hierbij zowel om betaalde advertenties van Yahoo search, gesponsorde video’s en zogenaamde ‘native advertenties’. Deze advertenties moeten worden afgestemd op de locatie waar deze worden getoond. Daarnaast krijgen ontwikkelaars ook toegang tot het analytische dashboard van Flurry. De suite is gratis beschikbaar voor ontwikkelaars.

Meer over
Lees ook
Gebruik van sociale netwerken, messenger en externe clouddiensten op de werkvloer vormt cyberrisico voor bedrijf

Gebruik van sociale netwerken, messenger en externe clouddiensten op de werkvloer vormt cyberrisico voor bedrijf

Kaspersky deed recent onderzoek naar de webdiensten die werknemers van kleine en middelgrote bedrijven tijdens het werk het vaakst gebruiken. Van YouTube en Facebook, tot Google-services en WhatsApp. Het gebruik hiervan op de werkvloer, kan een cyber-risico vormen voor het bedrijf.

Awaretrain lanceert gratis mobiele security awareness app

Awaretrain lanceert gratis mobiele security awareness app

Awaretrain – specialist in security awareness – lanceert tijdens deze European Cybersecurity Month een gratis app, waarmee consumenten en medewerkers dagelijks hun cyber security kennis en skills kunnen verbeteren.

Nederlanders onvoldoende op de hoogte van veiligheidsrisico’s QR-codes

Nederlanders onvoldoende op de hoogte van veiligheidsrisico’s QR-codes

QR-codes winnen aan populariteit in Nederland, maar gebruikers zijn nog onvoldoende op de hoogte van de veiligheidsrisico’s. 63% van de Nederlanders geeft aan dat QR-codes het leven eenvoudiger maken in een ‘contactloze’ wereld. Tegelijkertijd zegt 55% van de Nederlanders het verschil tussen een legitieme en kwaadaardige QR-code niet te kunnen zien.