Salesforce.com introduceert Journey Builder for Apps

salesforce-journey-builder-for-apps

Salesforce.com lanceert Journey Builder for Apps, een oplossing die bedrijven in staat stelt om gepersonaliseerde klantencontacttrajecten (customer journeys) rechtstreeks vanuit de app te leveren. Met Journey Builder for Apps, kunnen marketeers de ‘customer journey’ naadloos laten doorlopen, ongeacht het contactkanaal en het type contact.

Het bedrijf stelt dat bedrijven als Fitbit, Sony PlayStation, lifestyle retailer HSN en SkyMall schakelen over van campagnegerichte marketing naar gepersonaliseerde 1:1 klantcontacttrajecten om zo op een geheel nieuwe manier met de klant verbonden te zijn. Omnicom, één van ‘s werelds grootste reclamebureaus, gaat een CRM-samenwerking aan met Salesforce.com om gezamenlijk het eerste volledige Customer Journey Platform aan te bieden aan klanten van Omnicom’s Global Agency Networks.

Online contacten worden mobiel

Het zwaartepunt van alle online contacten verschuift in snel tempo naar mobiel. Apps zijn de grote aanjager van dit gebruik. Salesforce Journey Builder for Apps helpt marketeers in te spelen op deze transitie. Journey Builder for Apps maakt onderdeel uit van Exacttarget Marketing Cloud, het platform voor 1:1 marketing.

Journey Builder for Apps is ontwikkeld op het Salesforce1 Platform en een integraal onderdeel van de ExactTarget Marketing Cloud. Het laat marketeers eenvoudig in kaart brengen hoe het gebruik van een app past in het totale traject van prospect tot klant, met behulp van kaarten, interacties en analytics. Journey Templates zijn een belangrijk onderdeel van de nieuwe toepassing. Ze zijn voorzien van kant-en-klare community webpagina's die content kunnen aanpassen op elke individuele gebruiker.

Integratie in multi-channel marketing

Door de apps beter te integreren in de algemene multi-channel marketing campagnes en meer mogelijkheden te bieden op het gebied van app management wil Journey Builder helpen het aantal app downloads te verhogen, app-gebruik te stimuleren, en inzicht te bieden in wat app-gebruikers doen. De customer journey is het resultaat van de interactie met de app en bedrijven die gebruik maken van Journey Builder kunnen klanten eenvoudig benaderen met gepersonaliseerde e-mails of advertenties zenden naar de app. Andere opties zijn het publiceren van nieuwe in-app-inhoud, zoals loyalty programma-updates, in reactie op contextuele informatie - zoals hoeveel een app recentelijk is gebruikt. Marketeers kunnen ook wachttijden of triggers instellen die afhankelijk zijn van specifieke acties van de gebruiker.

In de praktijk betekent dit dat gebruikers met Journey Builder for Apps klanten die op de app meerdere keren naar een bepaald product kijken automatisch een bericht kunnen sturen zodra dit product in de aanbieding is. Ook kan een klant die via de app zoekt naar concertdata van een band proactief en volautomatisch op de hoogte worden gesteld zodra nieuwe concerten zijn aangekondigd. Fitness apps zouden kunnen inspelen op trainingsgewoontes en -resultaten door via een app op een wearable mensen uit te nodigen voor andere trainingsgroepen of schema’s, of aanbiedingen te doen voor producten, die in lijn liggen met het gestelde doel. Triggers kunnen ook worden gebaseerd op informatie van beacons, wearables, of geo-fencing in fysieke winkels.

Beschikbaarheid

ExactTarget Marketing Cloud Journey Builder for Apps is per direct beschikbaar.

Dossiers
Meer over
Lees ook
NCSC publiceert richtlijnen voor beveiliging mobiele apps

NCSC publiceert richtlijnen voor beveiliging mobiele apps

Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) publiceert ICT-beveiligingsrichtlijnen voor mobiele apps. De richtlijnen helpen bedrijven gebruikers van mobiele apps die zij publiceren te beschermen tegen cyberaanvallen. Bedrijven publiceren in toenemende mate apps om hun dienstverlening naar klanten te vereenvoudigen, contact met het bedrijf mogelijk...

Apps spelen een steeds belangrijkere rol in de logistiek

Apps spelen een steeds belangrijkere rol in de logistiek

Apps dringen steeds dieper door in de logistiek. Zo gebruiken steeds meer warehousemedewerkers een app voor orderpicking. Naar verwachting neemt het aantal apps op hun apparaten de komende tijd alleen maar verder toe. Tijdens de vakbeurs ICT & Logistiek van 28 tot en met 30 november laten verschillende ICT-leveranciers zien welke waarde zij toevoegen...

Aantal vacatures voor appontwikkelaars met 16% gedaald

Aantal vacatures voor appontwikkelaars met 16% gedaald

Het aantal vacatures voor appontwikkelaars is in de afgelopen twaalf maanden met 16% teruggelopen ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. iOS was populairder dan Android, naar Windows Phone bestond zo goed als geen vraag meer. Dit blijkt uit onderzoek van metabanenzoekmachine Joblift. Het afgelopen jaar werden er in totaal 2.960 vacatures...