Lightcurb helpt persoonlijk contact te leggen met consumenten

Snakeware lanceert een vernieuwde versie van het open platform Lightcurb, dat door Snakeware samen met Alledaags Mobile is ontwikkeld. Het platform geeft ondernemers de mogelijkheid een één-op-één relatie aan te gaan met klanten.
Geen enkele geweldige aanbieding missen in de omgeving waar je je op dat moment bevindt en nooit meer dat karakteristieke monument zoeken in een stad die je niet kent. Overal waar je bent direct, naar persoonlijke voorkeur afgestelde informatie over je favoriete winkel, restaurant of museum ontvangen. Wie wil dat niet? Lightcurb geeft ondernemers de mogelijkheid klanten een dergelijke ervaring te geven. De tool werkt met behulp van beacons en geeft inzicht in de dingen waar consumenten naar zoeken. Tegelijkertijd krijgen consumenten via de Lightcurb app relevante aanbiedingen, promoties of andere services wanneer zij op locatie zijn.

Op persoonlijke wijze verwelkomen

De Lightcurb app maakt het mogelijk consumenten op een persoonlijke manier te verwelkomen en te attenderen op nieuwe aanbiedingen. Big data speelt hierbij een grote rol. Hobby's, beroep, woonadres, aantal kinderen, allemaal informatie die winkeliers dankbaar gebruiken om de klant te verleiden. Lightcurb vraagt gebruikers in eerste instantie om laagdrempelige informatie, waaronder leeftijd, geslacht, naam en je emailadres. Op basis van deze gegevens kunnen ondernemers in combinatie met exacte locatiebepaling via beacons consumenten op persoonlijke wijze benaderen.
Deze individuele benadering van de consument is onderdeel van wat omni-channeling heet. De consument kan overal worden bereikt al naar gelang zijn behoeftes, voorkeuren en interesses die uit de big data blijken. De lijnen tussen webshops en fysieke winkels vervagen. De behoefte van de klant staat in de verkoopstrategie centraal. Koopt deze vooral grijze en zwarte kleren, stuur hem dan geen aanbieding van een vaal blauwe spijkerbroek. Is zijn maat niet meer in de winkel op voorraad? Zorg er dan voor dat het online kan worden besteld en de volgende dag bij hem thuis wordt bezorgd.

Stuur geen onnodige berichten

In de strijd om de gunst van de consument is het van het grootste belang om geen onnodige berichten of veelvoud van dezelfde berichten naar de mobiel van de passerende consument te sturen. Om dit tegen te gaan heeft Snakeware het Lightcurb platform vernieuwd. Zo is het KPI dashboard vernieuwd. Het dashboard geeft de eigenaar van een beacon in realtime antwoord op vragen als:
  • Hoeveel consumenten zijn bij mij op locatie geweest?
  • Hoe lang bleven die gemiddeld?
  • Hoeveel procent hiervan is terugkerend bezoek?
“Door het KPI dashboard toe te voegen krijgen ondernemers inzicht in het bereik, de relevantie en de conversie van hun beacon boodschappen”, zegt Ate van der Meer, digital media strategist bij Snakeware.
Meer informatie over Lightcurb is hier te vinden.

Dossiers
Meer over
Lees ook
Qlik vernieuwt big data-tools

Qlik vernieuwt big data-tools

Qlik blijft enterprise-klanten helpen bij hun end-to-end datamanagement en analytics oplossingen en heeft daarom deze maand zijn big data aanbod uitgebreid met een nieuwe versie van Podium Data en de Qlik Associative Big Data Index gelanceerd. Met dit vernieuwde aanbod optimaliseert Qlik op ambitieuze wijze de gegevensstroom voor enterprises, van ruwe...

Tableau neemt Duitse startup HyPer over

Tableau neemt Duitse startup HyPer over

Tableau neemt HyPer over, een Duitse startup die zich richt op geavanceerde database technologie. Tableau wil de technologie van HyPer integreren in haar eigen producten.Als business intelligence en analytisch bedrijf helpt Tableau klanten waarde te halen uit data. De database technologie van HyPer kan hieraan een bijdrage leveren. Patrice Pelland,...

Microsoft neemt big data specialist Metanautix over

Microsoft neemt big data specialist Metanautix over

Microsoft neemt Metanautix over. Metanautix richt zich op de integratie van verschillende datastromen zodat deze kan worden geanalyseerd.Joseph Sirosh, corporate vice president van de Microsoft data group, stelt in een blogpost dat bedrijven tegenwoordig enorme hoeveelheden data verzamelen. Veel organisaties hebben echter moeite verschillende databronnen...