Jong Nederlands ontwikkelteam Bynder gaat wereldwijd door Amerikaanse LumaCloud over te nemen

Steeds meer internationale merken zien het belang van een gebruiksvriendelijke online brand portal. Een dergelijke portaal vormt één plek die helpt alle uitingen rond een sterk merk te managen en ‘on-brand’ te houden. Bynder levert in deze Marketing Resource Management (MRM) markt haar cloud-based Software as a Service (SaaS) product. Dit product is gebouwd rond gebruiksvriendelijkheid en de mogelijkheid om de software te integreren in bestaande systemen. Bynder maakt vandaag bekend LumaCloud over te nemen. De overname is voor Bynder een belangrijke stap die zorgt voor lokale aanwezigheid in de Verenigde Staten.
De klantenlijst van Bynder bevat inmiddels namen als KLM, Scotch&Soda, D.E. Master Blenders, Volkswagen en AkzoNobel. “Wij zijn eigenlijk nog altijd allemaal vooral webbouwer. Ons team hecht enorm veel waarde aan schaalbare moderne techniek, die er esthetisch ook zo goed uitziet dat men het juist wil gaan gebruiken,” zegt Chris Hall, oprichter van Bynder. “Meer en meer bedrijven zien ook de voordelen van een cloud-oplossing, zeker in de VS. Het is snel in te zetten, schaalbaar en vereist geen initiële investeringen.”
Lokale aanwezigheid in de VSKristof Vereenooghe, die de operatie in Boston gaat leiden en tevens oprichter van LumaCloud, licht toe: “Wij brachten al eerder met succes delen van het Bynder-platform op de markt, dus waren al goed bekend met wat het product allemaal kan. We zijn nog steeds erg onder de indruk van hoe snel en goed Bynder doorontwikkeld wordt. De markt hier in de VS is vele malen groter en meer volwassen, en schreeuwt om een goede, gebruiksvriendelijke oplossing. Echter, lokale aanwezigheid en support zijn vaak een vereiste. Nu we dat kunnen bieden, staat niets ons in de weg om hier de groei die Bynder in Nederland kent te overtreffen.”
De waarde van de deal ligt rond de 20 miljoen dollar en de recurring revenues zijn uitgegroeid tot vele miljoenen. De overname wordt ondersteund door CNBB Venture Partners, het investeringsbedrijf van Lucas Brentjes en Arco van Nieuwland, respectievelijk voormalig CEO en oprichter van Exact Software. Zij nemen beiden plaats in de advisory board. Ex-TomTom manager Robbert Flipsen werd twee jaar geleden aangetrokken om operationeel de kar te trekken: “Naast alle tastbare voordelen van deze deal, is het ook fantastisch om terug te kunnen vallen op al deze ervaring. Het geeft veel vertrouwen dat Vereenooghe, Van Nieuwland en Brentjes aan boord zijn; alle drie veteranen op het gebied van bedrijven laten groeien tot aan - en zelfs voorbij - een beursgang. De financiële ondersteuning is onze rocket fuel om echt hard door te groeien.”

Meer over
Lees ook
Smile neemt Drupal-specialist over

Smile neemt Drupal-specialist over

Het Franse Smile, Europees leverancier van digitale en open-sourcediensten, heeft Adyax overgenomen. Adyax is specialist in het open source CMS Drupal en doet grootschalige projecten. De overname markeert de tweede belangrijke uitbreiding van Smile sinds de investeringsmaatschappij Eurazeo PME in mei 2017 is binnengehaald. Adyax wordt gedragen door...

Softwareleverancier Umbrella neemt Qvision over

Het Brabantse Qvision en Umbrella uit Groningen - beide softwareleveranciers voor de woningcorporatiesector - bundelen hun krachten. Hiervoor neemt UME (eigenaar van Umbrella) alle aandelen van Qvision over. Qvision is expert op het gebied van woonruimteverdeling. Umbrella is specialist op het gebied van digitale dienstverlening aan huurders. Samen willen zij de volledige dienstverlening van woningcorporaties naar een nieuw digitaal niveau tillen. Vanaf het moment dat er een woning wordt gezocht tot aan het opzeggen van de huur. De samenwerking zorgt ervoor dat beide bedrijven zich volledig kunnen...

MuleSoft wordt onderdeel van Salesforce

MuleSoft wordt onderdeel van Salesforce

Salesforce neemt MuleSoft over, een Amerikaans bedrijf dat het integratieplatform Anypoint Platform levert om SaaS en enterprise applicaites in de cloud en on-premises omgevingen met elkaar te verbinden. Salesforce betaalt 5,9 miljard dollar, omgerekend 4,8 miljard euro, voor MuleSoft. Meer dan 1.200 bedrijven in zestig landen wereldwijd maken gebruik...