Gratis tool brengt impact netwerkproblemen op app-prestaties in kaart

electronics-1851218_960_720-pixabay-pexels

Cloudflare lanceert Cloudflare Mobile SDK, een nieuwe gratis tool die ontwikkelaars inzicht geeft in netwerkproblemen die de gebruikerservaring van hun apps beïnvloeden. De tool helpt ontwikkelaars beter te begrijpen op welke wijze hun mobiele apps gebruik maken van het netwerk.

"Moderne appontwikkelaars investeren al flink in hun apps om incidenten te identificeren die impact hebben op de gebruikerservaring: zij meten en verzamelen het moment waarop de app wordt gelanceerd, de duur van sessies, de hoeveelheid crashes, conversie en meer met behulp van een breed scala aan meetpakketen en -diensten", schrijft Cloudflare. Het bedrijf stelt dat webontwikkelaars naar dezelfde data kijken, waarbij ook veel aandacht wordt besteed aan de impact van netwerkproblemen op de prestaties van hun webapps. Met Cloudflare Mobile SDK wil Cloudflare ontwikkelaars van mobiele apps hetzelfde inzicht geven als webontwikkelaars.

Cloudflare Mobile SDK

Met behulp van Cloudflare Mobile SDK kunnen ontwikkelaars onder andere in kaart brengen welke verzoeken langzaam worden verwerkt en welke verzoeken de grootste kans hebben om problemen op te leveren. Ook kunnen zij alle third party calls die hun app maakt inspecteren, inclusief libraries. Hiermee kan bijvoorbeeld worden nagegaan of een bepaald advertentienetwerk de prestaties van een app negatief beïnvloed.

De tool is gratis beschikbaar; ontwikkelaars hoeven Cloudflare niet als onderdeel van hun infrastructuur stack te gebruiken om Cloudflare Mobile SDK te kunnen inzetten. De tool kan worden geïntegreerd in een app door enkele regels code toe te voegen aan de broncode, waarna de meetwaarden via een webportal kunnen worden uitgelezen. Cloudflare benadrukt dat de tool geen gegevens verzameld die kunnen worden gebruikt om gebruikers te identificeren, zoals UDID en IDFA. Ook belooft Cloudflare verzamelde data nooit aan derden door te verkopen.

Meer over
Lees ook
App Store leverde ontwikkelaars ruim 20 miljard dollar op in 2016

App Store leverde ontwikkelaars ruim 20 miljard dollar op in 2016

Apple maakt bekend in 2016 meer dan 20 miljard dollar te hebben uitgekeerd aan ontwikkelaars. Dit is 40% meer dan in 2015. Sinds de lancering van de appwinkel in 2008 hebben ontwikkelaars ruim 60 miljard dollar verdiend.“In 2016 heeft de App Store alle records gebroken met 20 miljard dollar aan verdiensten voor ontwikkelaars. Ook 2017 maakt nu al een...

Slimme algoritmes helpen apps succesvol te maken

Slimme algoritmes helpen apps succesvol te maken

Van alle mobiele apps die worden gelanceerd in de App-stores blijkt 80% niet succesvol. Appromoters, opgericht door Raoul Milhado (25) en Florian Rost van Tonningen (25), heeft met behulp van slimme algoritmes een marketingformule ontwikkeld om van een app een succes te maken.Het bedrijf richt zich op marketing specifiek voor mobiele apps, een vrij...

Dynatrace helpt web- en mobiele applicaties voor te bereiden op piekbelasting met Dynatrace Load suite

Dynatrace helpt web- en mobiele applicaties voor te bereiden op piekbelasting met Dynatrace Load suite

Dynatrace, leverancier van Digital Performance software, lanceert de Dynatrace Load suite. Deze nieuwe end-to-end applicatietest en diagnostische oplossing integreert synthetic traffic met diepteanalyses van zowel applicaties als bijbehorende transacties en testbeheer. Dit optimaliseert mobiele- en webprestaties voor piekmomenten zoals de recente feestdagen....