Fair Play-campagne wijst bedrijven op consequenties van illegale software

BSA_Fairplay_campagne_hockey

BSA | The Software Alliance start in Nederland met zijn Fair Play-bewustwordingscampagne. De campagne gaat in de eerste helft van 2014 lopen en is gericht op bedrijven door heel Nederland. Vanaf week elf is De eerste regio, Amsterdam en omgeving, is vanaf week elf aan de beurt.
Fair Play richt zich op het vergroten van de bewustwording bij bedrijven rond het beter beheren en monitoren van zowel software als licenties. Met de campagne wil de BSA bedrijven wijzen op de consequenties die het gebruik van illegale software kan hebben. De organisatie zet social media, een aparte website, online advertenties, webinars, checklists, whitepapers en lokale acties op bedrijventerreinen in voor de campagne.
BSA trekt in zijn campagne de vergelijking met sport. Wie de regels van het spel niet wil volgen, moet niet meedoen en loopt het risico op een sanctie. Net als in de sportwereld vervult de BSA de rol van supporter van fair play. Daarnaast stelt BSA zo nodig de scheidsrechter te spelen die ervoor zorgt dat een organisatie op een eerlijke manier met de juiste softwarelicenties werkt.

Meer over
Lees ook
‘Het is tijd dat softwaredocumentatie als vakgebied volwassen wordt’

‘Het is tijd dat softwaredocumentatie als vakgebied volwassen wordt’

Onbruikbare en onduidelijke handleidingen leiden ertoe dat mensen niet goed leren omgaan met complexe software. Dat deze gebruikersdocumentatie onduidelijk is, komt onder meer doordat er geen samenhangend raamwerk is voor discussie rondom ontwerp, evaluatie en onderzoek. Promovenda Brigit van Loggem van de Open Universiteit ontwikkelde daarom zelf een...

‘Nagenoeg alle software is vanaf 2020 voorzien van AI’

‘Nagenoeg alle software is vanaf 2020 voorzien van AI’

Nagenoeg alle software bevat vanaf 2020 kunstmatige intelligentie (AI). Naar verwachting is AI voor 30% van de CIO’s in 2020 uitgegroeid tot een top 5 investeringsprioriteit. Dit voorspelt Gartner. Het onderzoeksbureau wijst op de snel groeiende populariteit van AI. De term ‘artificial intelligence’ kwam in januari 2016 in zijn geheel niet voor in...

Teamleader lanceert Teamleader Marketplace met bijna 100 integraties

Teamleader lanceert Teamleader Marketplace met bijna 100 integraties

Teamleader lanceert de Teamleader Marketplace, een marktplaats waar bijna 100 integraties met software voor MKB-ondernemers te vinden zijn. Het gaat hierbij om software variërend van boekhoudsoftware en Microsoft Office tot cloudapplicaties voor online betalingen, marketing en telefonie. Dit maakt Benny Waelput, Product Marketeer bij Teamleader, bekend...