Code van vrouwen wordt vaker goedgekeurd dan code van mannen

github-octocat

Code geschreven door vrouwen wordt in de praktijk vaker goedgekeurd door medeprogrammeurs dan code geschreven door mannen. Dit gebeurt echter alleen als vrouwen hun geslacht verbergen.
Dit blijkt uit onderzoek van studenten van de California Polytechnic State University en North Carolina State University, die 3 miljoen op GitHub ingediende stukken code hebben onderzocht. Uit deze analyse blijkt dat indien het geslacht van de ontwikkelaar verborgen is code van vrouwen vaker wordt geaccepteerd. Zodra vrouwen hun geslacht echter wel in hun profiel vermelden wordt hun code juist minder vaak geaccepteerd dan code van mannen. Een duidelijke verklaring hiervoor is niet gevonden.

Meer over
Lees ook
Organisaties met volwassen DevOps-processen hebben drie keer meer kans kwetsbaarheden in eerder stadium te signaleren

Organisaties met volwassen DevOps-processen hebben drie keer meer kans kwetsbaarheden in eerder stadium te signaleren

GitLab, aanbieder van een open source-applicatie voor integrale ondersteuning van de gehele DevOps-cyclus, maakt de resultaten bekend van zijn jaarlijkse Global Developer Survey. Uit de enquête onder ruim 4.000 respondenten blijkt dat security-teams bij organisaties met een effectief DevOps-proces een drie keer grotere kans maken om bugs te vinden...

Softwaresector ondersteunt 12,7 miljoen jobs in de EU

Softwaresector ondersteunt 12,7 miljoen jobs in de EU

De softwaresector neemt het voortouw in de groei van de EU-economie met een bijdrage van 1 biljoen euro totale toegevoegde waarde van het bbp in 2016. Dat is volgens 'The Growing €1 Trillion Impact of Software', een onderzoek van Software.org: the BSA Foundation, uitgevoerd door de Economist Intelligence Unit, een stijging van bijna 10 procent in 2014...

Nederlandse bedrijven lopen achter met toepassing artificial intelligence in klantenservice

Nederlandse bedrijven lopen achter met toepassing artificial intelligence in klantenservice

Bedrijven in heel Europa zetten artificial intelligence ofwel kunstmatige intelligentie in om hun klantenservice te veranderen. Reden hiervoor is dat AI-gestuurde ervaringen door steeds meer consumenten wordt geaccepteerd, zo blijkt uit onderzoek van ServiceNow en Devoteam. Nederlandse bedrijven lopen echter achter bij andere Europese landen als het...