AWS maakt AI-platform Amazon Lex algemeen beschikbaar

Amazon Web Services (AWS) maakt zijn kunstmatige intelligentie (AI)-platform Amazon Lex toegankelijk voor alle klanten. AWS-klanten kunnen hierdoor met behulp van Amazon Lex automatische spraakherkenning en chatbots integreren in apps, zonder hiervoor zelf deep learning-algoritmes te hoeven trainen.

Amazon Lex is door Amazon onder andere intern gebruikt als basis voor zijn virtuele assistent Alexa. De technologie maakt gebruik van algoritmen die zowel gesproken als geschreven tekst kunnen herkennen en onderscheiden. Door deze technologie te integreren kunnen ontwikkelaars chatbots integreren in apps. Met behulp van deze chatsbots kunnen gebruikers via hun stem bijvoorbeeld de weersvoorspelling of een routebeschrijving opvragen.

Integratie met AWS Lambda

Het AI-platform is geïntegreerd met AWS Lambda, een oplossing die ontwikkelaars het mogelijk maakt code te draaien zonder hiervoor servers te hoeven provisioneren of beheren. Ook bevat Amazon Lex ingebouwde integratiemogelijkheden waarmee data vanuit populaire SaaS-applicaties kan worden geïntegreerd. Denk hierbij aan Salesforce, Marketo, Zendesk en QuickBooks.

Amazon Lex geeft ontwikkelaars ook toegang tot analytische gegevens die door Amazon Lex worden verzameld. Deze gegevens hebben onder andere betrekking op de prestaties van de app en de ervaring die apps bieden te verbeteren.

Lees ook
‘Nagenoeg alle software is vanaf 2020 voorzien van AI’

‘Nagenoeg alle software is vanaf 2020 voorzien van AI’

Nagenoeg alle software bevat vanaf 2020 kunstmatige intelligentie (AI). Naar verwachting is AI voor 30% van de CIO’s in 2020 uitgegroeid tot een top 5 investeringsprioriteit. Dit voorspelt Gartner. Het onderzoeksbureau wijst op de snel groeiende populariteit van AI. De term ‘artificial intelligence’ kwam in januari 2016 in zijn geheel niet voor in...

Adobe Scan tovert smartphone om in scanner

Adobe Scan tovert smartphone om in scanner

Adobe lanceert Adobe Scan, een nieuwe app waarmee gebruikers met behulp van hun smartphone papieren documenten kunnen scannen. De app is gebaseerd op beeldverwerkingstechnieken die zijn gebaseerd op Adobe Sensei, een afdeling van Adobe die is gespecialiseerd in machine learning en kunstmatige intelligentie (AI). Adobe Scan is voorzien van Optical Character...

Slack integreert AI in zoekmachine

Slack integreert AI in zoekmachine

De chatdienst Slack voorziet zijn zoekfunctie van kunstmatige intelligentie (AI). Dit moet gebruikers helpen sneller de juiste persoon binnen hun organisatie te vinden. Slack neemt voortaan in zijn zoekresultaten ook suggesties op die worden opgesteld door de AI die is geïntegreerd in Slack. Deze resultaten worden weergegeven onder het kopje ‘Peoples...