Appril, grootste festival over apps en mobiel internet in Nederland, trapt 1 april af

appril

Appril, het grootste festival over apps en mobiel internet in Nederland, gaat 1 april van start. Gedurende de hele maand april vinden meer dan 100 workshops, lezingen en borrels plaats in Amsterdam, Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Eindhoven. Appril is het platform waar pioniers, makers, gebruikers en groupies van apps en mobiele internet oplossingen samenkomen. Geïnteresseerden kunnen hier inspiratie opdoen, nieuwe dingen leren of gewoon eens lekker analoog netwerken met andere creatieven, developers, marketeers, ICT’ers, ondernemers en andere app lovers.Appril is van mening dat de digitale revolutie heel veel moois kan brengen wanneer je kennis, kunde, creativiteit en plezier combineert. Dit doet appril door mensen te verbinden. Digitaal via het platform www.appril.nl. Analoog door gedurende de hele maand april op verschillende locaties in Nederland inspirerende rendez-vous te creëren waar mensen elkaar ontmoeten, inspireren, kennis opdoen en samenwerken.
Programma apprilHet festival wordt op 1 april 2014 feestelijk geopend in Amsterdam (18:00-22:30u, in Oldschool Amsterdam), Rotterdam (17:00-19:00u, bij Coolblue), Den Haag (13:00-15:00u, bij BINK36) en Utrecht (16:30-18:30u, bij One Shoe). Eindhoven trapt 3 april af met het eerste appril event. Gedurende de hele maand april vinden er in de 5 steden allerlei lezingen, workshops en borrels plaats over apps en mobiel internet. Iedere week kent een eigen thema.

  • Share: Interactivity & Media (1 t/m 5 april) over de invloed van digitale ontwikkelingen op de media.
  • Work: Business & Productivity ( 7 t/m 11 april) over de invloed van digitale ontwikkelingen op onze huidige manier van werken en over het verhogen van de zakelijke productiviteit.
  • Life: Lifestyle & Health (14 t/m 18 april) over apps die invloed hebben op ons dagelijks leven. Onderdeel van dit thema is het ‘Reboot your battery’ programma. Dit programma gaat in op het resetten van body en mind en laat mensen stilstaan bij datgene waar ze mee bezig zijn.
  • Play: Games & Fun (21 t/m 25 april) over de (overlappende) werelden van game developers en app-ontwikkelaars.
  • Inspire: Art & Apps (1 t/m 30 april) over de inbreng van kunstenaars uit de e-cultuur. Gedurende de hele maand april stellen kunstenaars vragen bij de effecten van apps op ons gedrag en gebruiken digitale interactie om fysieke interactie uit te lokken. Kunstenaars toveren deze maand onder andere het Vondelpark om tot een virtuele exporuimte. Lees meer op: www.appril.nl/themas/inspire
Het volledige evenementenoverzicht, met mogelijkheid tot aanmelding voor de events, is te vinden op: www.appril.nl/events-overzicht

Meer over
Lees ook
Google biedt ongebruikte capaciteit aan tegen gereduceerd tarief

Google biedt ongebruikte capaciteit aan tegen gereduceerd tarief

Google beschikt over veel ongebruikte GPU-cloudservers om on-demand de rekencapaciteit van klanten te kunnen opschalen. Rekenkracht van deze ongebruikte GPU-cloudservers gaat het bedrijf nu aanbieden tegen een gereduceerd tarief. Rekencapaciteit wordt bij Google doorgaans on-demand verkocht, waarbij klanten op ieder willekeurig moment hun capaciteit...

Twee op de drie Nederlanders wil data opslaan in de cloud

Twee op de drie Nederlanders wil data opslaan in de cloud

Twee op de drie Nederlanders slaat data op in de cloud om altijd en overal toegang te hebben tot deze gegevens. Gebruikers maken zich echter wel zorgen over de veiligheid van deze data. Dit blijkt uit het Consumer Insights panel dat Telecompaper aan het eind van het tweede kwartaal van 2017 heeft uitgevoerd. 66% van de Nederlanders noemt het handig...

NCSC publiceert richtlijnen voor beveiliging mobiele apps

NCSC publiceert richtlijnen voor beveiliging mobiele apps

Het Nationaal Cyber Security Centrum (NCSC) publiceert ICT-beveiligingsrichtlijnen voor mobiele apps. De richtlijnen helpen bedrijven gebruikers van mobiele apps die zij publiceren te beschermen tegen cyberaanvallen. Bedrijven publiceren in toenemende mate apps om hun dienstverlening naar klanten te vereenvoudigen, contact met het bedrijf mogelijk...