Apple richt pijlen op medisch ontwikkelaars met ResearchKit

apple-researchkit-logo

Apple richt zijn pijlen op de zorgsector. Het bedrijf lanceert ResearchKit, een platform waarop ontwikkelaars apps kunnen lanceren die helpen medisch onderzoek te doen of patiënten te ondersteunen in de omgang met bijvoorbeeld een ziekte.
ResearchKit is vanaf volgende maand beschikbaar voor ontwikkelaars en medische instanties. Apple wil de zorgsector en universiteiten met de apps helpen sneller medisch onderzoek uit te voeren. Via de apps kunnen patiënten bijvoorbeeld allerlei gegevens delen over een ziekte. Apple hoopt dat hierdoor een grote stroom data ontstaat van duizenden patiënten met een vergelijkbare aandoening. Deze grote hoeveelheid data is voor onderzoeksdoeleinden zeer nuttig.
Ondanks dat het platform nog niet officieel beschikbaar is voor ontwikkelaars kunnen Amerikaanse gebruikers wel vast aan de slag met vijf apps die Apple in samenwerking met partners heeft ontwikkeld. Het platform moet vanaf volgende maand kosteloos beschikbaar zijn voor ontwikkelaars.

Lees ook
Organisaties met volwassen DevOps-processen hebben drie keer meer kans kwetsbaarheden in eerder stadium te signaleren

Organisaties met volwassen DevOps-processen hebben drie keer meer kans kwetsbaarheden in eerder stadium te signaleren

GitLab, aanbieder van een open source-applicatie voor integrale ondersteuning van de gehele DevOps-cyclus, maakt de resultaten bekend van zijn jaarlijkse Global Developer Survey. Uit de enquête onder ruim 4.000 respondenten blijkt dat security-teams bij organisaties met een effectief DevOps-proces een drie keer grotere kans maken om bugs te vinden...

Softwaresector ondersteunt 12,7 miljoen jobs in de EU

Softwaresector ondersteunt 12,7 miljoen jobs in de EU

De softwaresector neemt het voortouw in de groei van de EU-economie met een bijdrage van 1 biljoen euro totale toegevoegde waarde van het bbp in 2016. Dat is volgens 'The Growing €1 Trillion Impact of Software', een onderzoek van Software.org: the BSA Foundation, uitgevoerd door de Economist Intelligence Unit, een stijging van bijna 10 procent in 2014...

Nederlandse bedrijven lopen achter met toepassing artificial intelligence in klantenservice

Nederlandse bedrijven lopen achter met toepassing artificial intelligence in klantenservice

Bedrijven in heel Europa zetten artificial intelligence ofwel kunstmatige intelligentie in om hun klantenservice te veranderen. Reden hiervoor is dat AI-gestuurde ervaringen door steeds meer consumenten wordt geaccepteerd, zo blijkt uit onderzoek van ServiceNow en Devoteam. Nederlandse bedrijven lopen echter achter bij andere Europese landen als het...