App Store leverde ontwikkelaars ruim 20 miljard dollar op in 2016

dollars

Apple maakt bekend in 2016 meer dan 20 miljard dollar te hebben uitgekeerd aan ontwikkelaars. Dit is 40% meer dan in 2015. Sinds de lancering van de appwinkel in 2008 hebben ontwikkelaars ruim 60 miljard dollar verdiend.
“In 2016 heeft de App Store alle records gebroken met 20 miljard dollar aan verdiensten voor ontwikkelaars. Ook 2017 maakt nu al een geweldige start: 1 januari was de beste dag ooit voor de App Store”, aldus Philip Schiller, Senior Vice President voor Worldwide Marketing bij Apple. Op 1 januari werd voor bijna 240 miljoen dollar aan aankopen verkocht via de App Store.

90% groei in China

Er zijn 155 landen met een App Store. De grootste markten voor de App Store zijn de VS, China, Japan en het Verenigd Koninkrijk, waarbij China met een jaarlijkse groei van maar liefst 90 procent aan kop gaat. Apple heeft via de App Store in 2016 twee campagnes gesteund: Apps voor de aarde en Games voor (RED). In samenwerking met het Wereld Natuur Fonds en (RED) kregen klanten de kans hun steentje bij te dragen door wilde dieren te helpen beschermen en de strijd tegen aids aan te gaan. De deelnemende ontwikkelaars maakten content speciaal voor deze campagnes, en mede hierdoor werd er meer dan 17 miljoen dollar ingezameld voor de twee organisaties.
Sinds dit najaar is het mogelijk in alle 25 app-categorieën abonnementen af te sluiten. Klanten kunnen zich abonneren op hun favoriete services in meer dan 20.000 apps, waarbij Netflix, HBO Now, Line, Tinder en At Bat van MLB.com vorig jaar de lijst aanvoerden. Dankzij iPhone- en iPad-klanten zijn de inkomsten uit abonnementen van de App Store in 2016 aanzienlijk gestegen tot 2,7 miljard dollar, oftewel 74 procent meer dan in 2015.

Meer over
Lees ook
Gebruik van sociale netwerken, messenger en externe clouddiensten op de werkvloer vormt cyberrisico voor bedrijf

Gebruik van sociale netwerken, messenger en externe clouddiensten op de werkvloer vormt cyberrisico voor bedrijf

Kaspersky deed recent onderzoek naar de webdiensten die werknemers van kleine en middelgrote bedrijven tijdens het werk het vaakst gebruiken. Van YouTube en Facebook, tot Google-services en WhatsApp. Het gebruik hiervan op de werkvloer, kan een cyber-risico vormen voor het bedrijf.

Awaretrain lanceert gratis mobiele security awareness app

Awaretrain lanceert gratis mobiele security awareness app

Awaretrain – specialist in security awareness – lanceert tijdens deze European Cybersecurity Month een gratis app, waarmee consumenten en medewerkers dagelijks hun cyber security kennis en skills kunnen verbeteren.

Nederlanders onvoldoende op de hoogte van veiligheidsrisico’s QR-codes

Nederlanders onvoldoende op de hoogte van veiligheidsrisico’s QR-codes

QR-codes winnen aan populariteit in Nederland, maar gebruikers zijn nog onvoldoende op de hoogte van de veiligheidsrisico’s. 63% van de Nederlanders geeft aan dat QR-codes het leven eenvoudiger maken in een ‘contactloze’ wereld. Tegelijkertijd zegt 55% van de Nederlanders het verschil tussen een legitieme en kwaadaardige QR-code niet te kunnen zien.