Dynatrace breidt digital experience management uit met playbackfunctie

Software intelligence specialist Dynatrace introduceert ‘Session Replay’ voor het terugkijken naar gebruikerssessies van mobiele en webservices, als een filmexperience. Daarmee registreert het bedrijf volledige customer journey’s vanuit gebruikersperspectief. Session Replay is toegevoegd aan Dynatrace’s Real User & Synthetic Monitoring functionaliteit, om het digital experience management aanbod verder uit te breiden. In combinatie met de AI-gebaseerde inzichten kunnen organisaties daarmee hun customer experience, servicekwaliteit, klanttevredenheid en merkimago over alle digitale kanalen en apparatuur verbeteren.

Digital experience management

Het digital experience management aanbod van Dynatrace is speciaal ontwikkeld voor de moderne cloud-applicaties. In tegenstelling tot traditionele oplossingen biedt het bedrijf een geïntegreerd inzicht in moderne cloud-omgevingen, met nu dus ook een playbackfunctie. De belangrijkste voordelen zijn:

  • Hoge betrouwbaarheid: Session Reply maakt het mogelijk customer journeys in 4K kwaliteit te visualiseren, waardoor exact inzichtelijk wordt wat mensen zien, met tevens de mogelijkheid om indexen toe te voegen om het zoeken en analyseren te vereenvoudigen
  • Eenvoudig en automatisch: de nieuwe functionaliteit is eenvoudig geautomatiseerd te implementeren, ook in zeer dynamische omgevingen
  • All-in-one: de nieuwe Session Replay functionaliteit maakt integraal deel uit Dynatrace’s Digital Experience Management oplossing, als aanvulling op de Real User Monitoring & Synthetic Monitoring, en gebruik Dynatrace’s AI-engine om automatisch problemen te detecteren en wie daardoor worden beïnvloed.
  • End-to-end: issues die via Session Replay worden ontdekt zijn door de volledige cloud-stack te volgen om de oorzaak te achterhalen, zelfs tot op het codeniveau van DevOps-releases

Royal Carribbean International

“Royal Carribbean International is altijd al gefocused geweest op de gastexperience”, zegt Carlos Gutierrez-Menoyo, Manager e-commerce BizDevOps & Support van het bedrijf. “Naarmate wij meer workloads naar de cloud verhuizen wordt het vlekkeloos functioneren van die cloud-services via alle digitale kanalen steeds belangrijker. Tot nu toe was het onze uitdaging om alle data real-time uit meerdere tools en monitoringsystemen te halen. Dankzij Dynatrace hebben wij nu een all-in-one oplossing waarmee dat consolidatieproces te stroomlijnen is. Met als voordeel dat wij ons meer kunnen focussen op het optimaliseren van de digitale experiences van onze bezoekers tijdens het vinden van hun ultieme vakantie.”

“De toevoeging van Session Replay is een belangrijke mijlpaal in onze missie om de manier waarop organisaties de digitale experiences van hun klanten monitoren en verbeteren te transformeren”, zegt Steve Tack, Senior Vice President Product Management van Dynatace. “Als onderdeel van onze DEM- en AI-functionaliteit maakt Session Replay het nog eenvoudiger de customer journey inzichtelijk te maken. Daardoor kunnen onze teams sneller identificeren waar minder goede experiences ontstaan en welke verbeteringen mogelijk zijn om die in de toekomst te voorkomen.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.