Qlik neemt CrunchBot en Crunch Data over voor verbeterde spraakgestuurde analyses

Qlik heeft de AI-analysebot van CrunchBot overgenomen, tegelijk met het ervaren AI-team van Crunch Data Inc. Analyse-resultaten die dankzij deze oplossingen in natuurlijke taal worden aangeboden, bieden verbeterde inzichten aan gebruikers, zowel in Qlik Sense als in populaire samenwerkingstools zoals Slack, Skype, Salesforce Chat en Microsoft Teams. Door de toevoeging van extra functionaliteit voor gespreksanalyse, die is ontwikkeld met het platform van Qlik en open API’s, zijn de augmented intelligence en de cognitieve capaciteit van Qlik nu nog verder uitgebreid.

“Met de komst van CrunchBot en Crunch Data in Qlik kunnen gebruikers nog eenvoudiger data aan workflows toevoegen. Daardoor worden analyses een nog belangrijker onderdeel van de dagelijkse activiteiten en besluitvorming”, aldus Mike Capone, CEO van Qlik. “Qlik zoekt doorlopend naar manieren om gebruikers augmented intelligence te bieden en hun datavaardigheden te verbeteren. Dankzij deze overnames kunnen we onze klanten en partners meer mogelijkheden bieden voor het gebruik van data en inzichten op de werkplek, waardoor de waarde van hun data verder toeneemt.”

Gartner voorspelt dat in 2020 zo’n 50% van de analytische zoekacties automatisch wordt gegenereerd, of wordt gegenereerd via een zoekfunctie, natuurlijke taalverwerking of spraak. De klanten van Qlik profiteren al van de augmented intelligence en natuurlijke taalverwerking in Qlik en CrunchBot breidt deze mogelijkheden verder uit met een conversational interface.

CrunchBot werkt uitsluitend met Qlik en overbrugt de kloof tussen visuele discovery en gespreksanalyse. CrunchBot is een volgens TED (Trusted Extension Developer) geaccrediteerde oplossing, die door Qlik is gevalideerd voor kwaliteit en functionaliteit en is gebouwd met de open API’s en associatieve engine van Qlik. Dat geeft gebruikers de mogelijkheid om het volgende te doen:

  • Vragen stellen op een natuurlijke manier via de interface van Qlik Sense of populaire samenwerkingstools zoals Slack, Skype, Salesforce Chat en Microsoft Teams.
  • Beschikbare data verkennen en er vragen over stellen via spraakinteractie, dankzij integratie met services zoals Amazon Alexa.
  • Nuttige inzichten en antwoorden ontvangen inclusief context, met automatisch gegenereerde grafieken, interpretaties, belangrijke drivers, periode-op-periode berekeningen en prognoses.
  • De resultaten rechtstreeks gebruiken in de analyse-apps van Qlik Sense, met behoud van de context.
  • Gebruikmaken van unieke natuurlijke taalwerking (NLP) die zichzelf automatisch traint en de vragen van de gebruikers bijhoudt, en natuurlijke taalproductie (NLG), die inzichten biedt over wat er gebeurt en waarom, en wat de volgende stappen zijn

Deze aanpak omvat het beste van twee werelden, omdat gebruikers kunnen beginnen met een gesproken interactie en kunnen overschakelen naar een visuele werkwijze voor meer inzichten. De snelle en eenvoudige manier waarop met CrunchBot vragen kunnen worden gesteld, inzichten worden gegenereerd en snelle besluitvorming op basis van data wordt gestimuleerd, zorgt ervoor dat klanten en partners van Qlik meer gebruikmaken van analytics en dat datavaardigheden toenemen.

Crunch Data ondersteunt de acceptatie en het gebruik van analytics. Het Crunch Data team, bestaande uit een internationaal team van AI professionals, heeft al diverse succesvolle projecten uitgevoerd met merken zoals Century Link en Hortonworks.

“Qlik is koploper op het gebied van augmented intelligence en machine learning voor zakelijke gebruikers”, zegt Nish Patel, CEO van CrunchBot en medeoprichter van Crunch Data. “We zijn blij dat we deel gaan uitmaken van de geavanceerde mogelijkheden die Qlik in de markt zet. Die helpen bedrijven met het verbeteren van hun bottom line doordat werknemers gemakkelijker kunnen werken met waardevolle data.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.