OZ kiest voor Doccle

De klanten van OZ kunnen voortaan hun documenten in een online brievenbus ontvangen met Doccle. Dat maakten OZ en online administratieplatform Doccle bekend. Bij OZ kunnen klanten al langer zelf heel wat zaken regelen in het onlineplatform Mijn OZ, en nu kunnen ze hun ziekenfonds en andere producten dus ook koppelen aan een Doccle-account. Doccle is een online brievenbus waarvan tal van bedrijven en overheden gebruik maken om facturen en documenten met hun gebruikers te delen.

OZ zal gebruikmaken van Doccle om de terugbetalingsdocumenten naar zijn klanten te versturen. Deze komen in de ‘online brievenbus’ terecht, waarna de gebruiker deze kan archiveren.

Deze brievenbus is een dienst aangeboden door Doccle, een online administratieplatform dat meer dan 1,2 miljoen Belgische gebruikers telt. Het staat bekend om zijn hoge standaarden van veiligheid en gebruiksgemak.

Vanaf 24 september kunnen alle OZ-klanten met Doccle beginnen werken. Het volstaat om gratis een account op te zetten en de koppeling met OZ te maken. In combinatie met eHealth zorgt digitalisering in de zorg ervoor dat het steeds makkelijker wordt om een terugbetaling te krijgen voor bijvoorbeeld dokterskosten.

Een logische stap in de online dienstverlening van OZ

OZ investeert de laatste jaren steeds meer in de verdere uitbouw van zijn online dienstverlening. Eerder dit jaar werd bijvoorbeeld het Mijn OZ-platform helemaal vernieuwd. In dat gebruiksvriendelijke digitale kantoor kunnen OZ klanten hun ziekenfondsdossier en andere zaken zelf makkelijk consulteren en beheren. Mijn OZ wordt voortdurend verder uitgebouwd met nieuwe functionaliteiten om OZ klanten een steeds betere digitale dienstverlening te bieden. Nu krijgt de digitale brievenbus in Mijn OZ er dus een koppeling naar Doccle bij.

“OZ wil het zijn klanten zo eenvoudig mogelijk maken en hen de keuze geven hoe ze met ons in contact komen”, zegt Rik Selleslaghs, afgevaardigd bestuurder van OZ. “Voor OZ is kwalitatieve dienstverlening – online én via andere kanalen – een topprioriteit. Als ziekenfonds kunnen we daarbij natuurlijk niet naast de voordelen van digitalisering kijken. De Vlaming is het bovendien steeds meer gewend om zelf online heel wat zaken te kunnen regelen op het moment dat dat hen het beste past. Dat is eigenlijk zelfs een verwachting geworden. Voor het beheer van hun ziekenfondszaken mag dat dus niet anders zijn. De samenwerking met Doccle past perfect in onze strategie. Zo kunnen voortaan ook onze klanten hun OZ administratie veilig en makkelijk online beheren op één centrale plek.”

Veiliger en gemakkelijker

Met deze stap, treedt OZ toe tot de organisaties die gebruik maken van Doccle. Doccle biedt gebruikers een ‘online brievenbus’ waarin ze facturen en documenten ontvangen, beheren en bijhouden.

Bram Lerouge, CEO van Doccle, is opgetogen over de nieuwe samenwerking: “Met 76 organisaties en meer dan 1,2 miljoen Belgische gebruikers is Doccle het snelst groeiende platform. Het is dus een goede zaak voor de klanten van OZ: zij kunnen de stap zetten naar hun administratie zoveel mogelijk bundelen op één plek, hun online brievenbus. Met Doccle kan je ook de My eBox-documenten van de federale overheid (bijvoorbeeld over je pensioen) ontvangen. In tijden van phishing zijn platformen als Doccle veel veiliger dan e-mail. Bovendien is het gebruiksgemak en de tevredenheid bij Doccle hoog.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.