Atlassian helpt teams efficiënter samen te werken met Stride

Atlassian lanceert Stride, een communicatie-oplossing voor teams die door Atlassian in eigen huis is ontwikkeld. De tool geeft gebruikers onder meer de mogelijkheid spraak- en videovergaderingen op te zetten en samen te werken via geïntegreerde collaboratietools.

“Bijblijven betekent constant verbonden blijven in een eindeloze reeks chatdiscussie, mailwisselingen en reacties in threads. Je achtervolgt je werk over een dozijn verschillende tools naarmate notificaties, alarmmeldingen en pings binnenkomen. Je maakt beslissingen, om je na afloop te realiseren dat de juiste personen niet betrokken waren. Je vergadert en vergadert. Je deelt en leert, maar hebt weinig tijd om de opbrengst hiervan vast te leggen en laat staan op basis hiervan actie te ondernemen”, schrijft Steve Goldsmith, hoofd van Stride en Hipchat bij Atlassian, in een blogpost.

Meetings

Goldsmith stelt dat het al snel 15 minuten duurt om een traditionele call van slechts vijf minuten op te zetten. Face-to-face gesprekken zijn echter van belang om werk goed te kunnen uitvoeren. Met Stride wil Atlassian teamleden daarom helpen efficiënter samen te werken. Zo bevat de tool een functie genaamd Meetings, waarmee gebruikers snel en eenvoudig een videovergadering kunnen opzetten. Alle uitgenodigde teamleden worden automatisch van de vergadering op de hoogte gesteld en deelnemers hebben inzicht in onderwerpen die eerder zijn besproken, bijvoorbeeld via een chatgesprek.

Daarnaast meldt Goldsmith op basis van eigen ervaringen dat het vaak moeilijk is in chatdiscussies een bepaalde genomen beslissing of uit te voeren actie terug te vinden. Stride biedt daarom de mogelijkheid berichten in chatgesprekken te markeren als ‘actie’ of ‘beslissing’. Deze berichten worden gebundeld in de zijbalk van Stride, waardoor beslissingen en acties eenvoudig en snel terug te vinden zijn.

Gebruikers kunnen berichten in Stride markeren als actie op beslissing (bron afbeelding: Atlassian)

Gebruikers kunnen berichten in Stride markeren als actie op beslissing (bron afbeelding: Atlassian)

Focus Mode

Teamleden krijgen vaak continu pings, notificaties, berichten en alarmmeldingen binnen, wat voor afleiding zorgt. Gebruikers kunnen echter niet zonder deze meldingen, aangezien zij anders belangrijke informatie missen. Stride is daarom voorzien van een zogeheten Focus Mode, die gebruikers helpt zich te concentreren. Indien de modus is ingeschakeld, worden geluiden van alle berichten en notificaties automatisch gedempt en worden teamleden geïnformeerd dat je druk aan het werk bent. Zodra gebruikers de modus weer uitzetten, presenteert Stride alsnog de binnengekomen berichten, acties en beslissingen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.