Apple introduceert Business Chat in iOS 11

iPhone (bron: Pixabay / StockSnap)

Apple introduceert in de nieuwste versie van Apple’s mobiele besturingssysteem, iOS 11, een nieuwe feature voor iMessage. De feature heet Business Chat en stelt klanten in staat via iMessage contact op te nemen met bedrijven.

Business Chat integreert met bestaande klantenserviceplatformen van derde partijen, waaronder Salesforce en LivePerson. Bedrijven kunnen via deze platformen de communicatie het hun klanten beheren en monitoren. Klanten hoeven uitsluitend gebruik te maken van iMessage om contact op te nemen met een bedrijf. Klanten kunnen een gesprek starten via Business Chat met behulp van onder andere de persoonlijke assistent Siri, de zoekfunctie Spotlight of Apple Maps.

Aankopen doen vanuit iMessage

 

Ook kunnen bedrijven ervoor kiezen in iMessage een koopknop te vertonen. Hierbij moet wel worden opgemerkt dat deze functie is gekoppeld aan Apple Pay, dat momenteel in een beperkt aantal landen beschikbaar is. In Nederland is Apple Pay vooralsnog niet beschikbaar.

Geïnteresseerde bedrijven kunnen zich aanmelden voor de Business Chat Developer Preview. Deze organisaties krijgen een seintje van Apple zodra Business Chat klaar is voor gebruik. Business Chat kan momenteel nog niet door klanten worden gebruikt. Naar verwachting wordt de feature tegelijkertijd uitgerold met iOS 11, die waarschijnlijk later dit jaar beschikbaar wordt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *