Valiantys opent Benelux kantoor voor training en support voor Atlassian producten

Voor de productlijn voor agile project management van Atlassian zijn nu ook in de Benelux directe levering, support en aanvullende producten/diensten beschikbaar. Het Franse bedrijf Valiantys, sinds 2006 een Platinum Solution Partner van Atlassian, maakt bekend een kantoor te hebben geopend in Rotterdam. Vanuit dit kantoor kan het bedrijf gebruikers van Atlassian tools, zoals JIRA, JIRA Service desk en Confluence (collaboration en knowledge base) professionele ondersteuning en training bieden. Valiantys heeft zelf honderd directe klanten in de Benelux voor zowel de Atlassian productreeks, maar ook voor de eigen add-ons.

ValiantysMet miljoenen gebruikers is de markt voor Atlassian software qua omvang de tweede ter wereld na die van Salesforce.com. De Atlassian producten richten zich enerzijds op IT afdelingen met software voor Agile ontwikkelteams die taken willen uitzetten, sprint willen plannen en de diverse ontwikkelingen automatisch willen volgen en managen. Anderzijds is op basis van het vlaggenschip JIRA ook een service desk oplossing ontwikkeld, waarmee business vraagstukken in kaart zijn te brengen en te beheren. De Agile werkwijze biedt de deelnemers aan ontwikkelprojecten veel vrijheden, maar de effectiviteit van hun samenwerking heeft baat bij goed gereedschap waarmee zich consistent de diverse processtappen met ’scrums’ en ’sprints’ laten administreren. De tools van het van oorsprong Australische bedrijf passen in de trend van DevOps met snelle ontwikkeling en gelijktijdige uitrol van systemen voor de cruciale business functies van uiteenlopende organisaties, variërend van start- up tot grote onderneming.

Samenwerking met partners

Atlassian werkt met partners bij de distributie en verkoop van zijn softwareproducten. Het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Voor Valiantys, dat kantoren heeft in Toulouse, Parijs, Londen, Montreal, Olten en Lausanne, reden zich te vestigen in Nederland. De keuze viel op Rotterdam vanwege de bereikbaarheid per trein van Brussel, waar zich de grootste gebruiker van Atlassian software in Europa bevindt. Vanuit het kantoor in de Maasstad kunnen de gebruikers professionele ondersteuning van Atlassian experts krijgen in de Nederlandse, Franse of Engelse taal. Daarnaast organiseert het bedrijf producttrainingen zowel in het Rotterdamse kantoor als bij de klanten zelf.

Op 7 juni 2017 wordt in de middag ter gelegenheid van de opening van het kantoor een workshop georganiseerd rondom het thema projectmanagement. Daarna is er gelegenheid om in een informele sfeer kennis te maken met het Nederlandse Valiantys team en het Europese management van Atlassian. Het kantoor van Valiantys is gevestigd aan het Wilhelminaplein 1-40 in Rotterdam.

Vraag naar expertise en aanvullende producten

Volgens Frédéric Cornec, General Manager voor de Benelux operatie van Valiantys, is naast de aanwezigheid van Atlassian ook de toegenomen vraag van klanten naar expertise en aanvullende producten een reden van vestiging in ons land. ” De methodieken stonden altijd centraal bij de interactie tussen de vraagkant, de business en de IT afdeling, de leveranciers. De Agile aanpak heeft tot doel de frictie tussen IT en business weg te nemen. Een bedrijf dat wil overleven, moet zijn bedrijfsprocessen snel kunnen aanpassen aan veranderende omstandigheden. Het beheren van meervoudige projecten, het creëren van samenwerking tussen de leden van diverse projectgroepen, een incidentmanagement dienst, het inrichten van self service oplossingen: het is effectief en efficiënt op te zetten vanuit JIRA, JIRA Service Desk en Confluence. Door de precieze afstemming met onze add-ons kunnen gebruikers van Atlassian tools snel starten en hun toepassingen verrijken met aanvullende functionaliteit, gericht op het verfijnen en vereenvoudigen van het werken met de tools.”

Valiantys levert de software onder bedrijfsgebonden licentievoorwaarden als een webgebaseerde managed service oplossing. De veelal cruciale data rondom projectontwikkeling verdwijnt dus niet in de cloud in een datacenter op een onbekende plek. De Fransen hebben gedurende de afgelopen tien jaar veel expertise opgebouwd in het gebruiken, leveren en implementeren van Atlassian tools. De Australiërs concentreren zich op het onderhouden en uitbouwen van de kernfunctionaliteit. Volgens Cornec dekt het resultaat alle fasen in een Agile ontwikkelproject af, maar is de prijs van de productlijn beduidend lager dan de bekende software life cycle raamwerken, aangeboden door de grote softwareleveranciers. Soms is er een overlap met al langer aanwezige tools binnen een organisatie. Atlassian software en add-ons integreren met die producten. Cornec: ”Het gaat erom dat je gemakkelijk en dus snel met je project kan opschalen vanuit de gedachte start small, think big”.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *