Slimme algoritmes helpen apps succesvol te maken

Van alle mobiele apps die worden gelanceerd in de App-stores blijkt 80% niet succesvol. Appromoters, opgericht door Raoul Milhado (25) en Florian Rost van Tonningen (25), heeft met behulp van slimme algoritmes een marketingformule ontwikkeld om van een app een succes te maken.
AppromotersHet bedrijf richt zich op marketing specifiek voor mobiele apps, een vrij nieuw fenomeen. Managing Director Raoul Milhado: “Het verbaast ons dat er tot op heden nauwelijks of geen bedrijven zijn die zich zijn gaan specialiseren in app-marketing, terwijl de behoefte immens is. Zowel corporates als start-ups ondervinden problemen bij de verschillende fases waarin de app zich bevindt: de voorbereidingsfase, de lanceringfase, of de fase waarin de app moet uitbreiden en gaan groeien. Wij spelen daarop in, door de gehele strategie, marketing en promotie op ons te nemen waardoor de klant zich kan blijven focussen op de innovatie van de app.”

In zes maanden bijna 2 miljoen downloads

Met behulp van deze werkwijze heeft Appromoters voor het platform voor de reismarkt izi.TRAVEL een interactieve audio tour app voor toeristen. Deze app is in zes maanden tijd gegroeid van 100.000 naar bijna 2 miljoen downloads in tien verschillende landen, verspreid over drie verschillende continenten.
Het team van Appromoters bestaat uit zestien professionals met ieder zijn en haar eigen achtergrond, expertise en marktervaring. De komende tijd gaat het bedrijf onder andere aan de slag met Keesing, de puzzelgame-afdeling van Telegraaf Media Groep en AdBlock Plus de grootste ad blocker van de wereld. Daarnaast zal het bedrijf de marketing van nieuwe apps van verschillende Nederlandse start-ups op zich nemen en bij succes naar Amerika brengen met als doel ze wereldwijd op de kaart te zetten.

Data gedreven

Florian Rost van Tonningen, verantwoordelijk voor de innovatie binnen het bedrijf: “Onze werkwijze is één en al data gedreven. Het begint bij het inzichtelijk maken van de marketingkanalen en daarna pas gaan we ‘echt’ aan de slag. We werken met veel verschillende platformen, technologieën en tools om de campagnes van onze klanten succesvol uit te voeren. Vanuit de probleemstellingen waar we in de praktijk tegenaan zijn gelopen, zijn we zelf de oplossing gaan bouwen, simpelweg omdat die er nog niet is. In 2016 zullen we dan ook ons eigen business intelligence- en advertentieplatform lanceren waarin we inspelen op de behoeftes van onze huidige en toekomstige klanten”.
Het bedrijf wil de komende jaren uitbreiding. Er wordt druk gewerkt aan het openen van een tweede kantoor in het Amerikaanse Silicon Beach, Los Angeles. Om zich volledig op de Amerikaanse markt te kunnen richten, hebben oprichters Milhado en Rost van Tonningen al in de zomer van 2015 ex-CEO bij Unilever, Ole van der Straaten (60), aangetrokken als strategisch adviseur. En met ingang van januari is Joe Scheufler (37), voormalig topman van het beursgenoteerde CliQ Digital, aan het team toegevoegd. Scheufler gaat verantwoordelijk worden voor het Europese kantoor van Appromoters.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *